Recreació lliure mitjançant altres llenguatges creatius (il·lustració, fotografia, etc.) de paraules del Diccionari literari del Priorat.
Creació, edició, presentació i exposició de material gràfic individual o col·lectiu que recull mots del Diccionari literari del Priorat.
• Murals de cartolina que combinen textos i imatges. Collages fets pels alumnes de l’Institut Escola Corbatera de Cornudella de Montsant. A partir de paraules reescrites i dibuixos o fotografies que les recreen a partir d’experiències personals en el lloc que il·lustren.
• A l’INS Priorat de Falset es proposa un diàleg artístic entre autors i l’alumnat, que prèviament ha preparat les seves creacions inspirades en les aportacions fetes pels escriptors.
Preparació per a la trobada:
A partir de la lectura dels textos del diccionari literari elaborat pels escriptors l’alumnat de 4t d’ESO i batxillerat realitza una activitat de creació i diàleg amb el material que consisteix en:
la tria individual del text d’un escriptor a partir de la qual fan una interpretació plàstica (pintura) en la qual apliquen alguna figura retòrica que han treballat prèviament. Transferència de llenguatges artístics (optativa de VIP de 4t d’ESO),
la creació d’un collage visual a partir del text que cada alumne/a ha triat i elaboració conjunta d’una presentació que els integra tots (optativa de VIP titulada Comunicació audiovisual, de 1r de batxillerat).
Desenvolupament de la sessió:
Totes les imatges, amb els textos corresponents, s'exposen a la sala d'actes del centre.
1r: Presentació dels escriptors a càrrec d’ells mateixos o bé d’alguns alumnes.
2n Presentació del muntatge audiovisual. Diàleg creatiu entre autors i alumnes.
3r Presentació d'una il·lustració per alumne. Cada alumne exposa veu alta la seva la interpretació visual a partir d'un recurs retòric que apareix en el text literari que havia triat. També es fa la lectura del text per part de l’autor. Diàleg creatiu entre autors i alumnes.