L’objectiu d’aquesta activitat, que cada centre educatiu pot adaptar a les seves necessitats o prioritats, és trobar una altra manera de relacionar la canalla amb el Diccionari literari del Priorat i amb els camins de la comarca.
Descarrega’t en aquest enllaç el projecte d’activitat, ideat per Queralt Girbau.
Fer camins
A partir del projecte d’apadrinament de camins d’una colla d’escoles del Priorat, és el moment d’elegir una ruta. Cal fixar-s’hi bé: quin pendent hi ha? Quants quilòmetres són? Per on passa? Al mateix temps, des de l’aula, cal seleccionar, del Diccionari literari del Priorat aquells mots que interessin. Els trobarem, durant l’itinerari? Què ens suggereixen? Quina forma artística els podrem donar, després?
Enviar camins
Un cop completat l’itinerari, es porta a terme la producció final, amb textos, fotografies o dibuixos. La qüestió és que els infants aboquin tota la seva creativitat sobre les paraules del Diccionari i les vinculin, amb fotografies o il·lustracions, als camins que han recorregut. D’aquesta manera, s’impulsa que els alumnes s’ensenyin mútuament paraules, camins i racons.