Els tallers treballen les possibilitats expressives de la il·lustració, la narrativa, el periodisme o la poesia. Són dinamitzats per autors, amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la creativitat individual i col·lectiva.
Els tallers permeten, a través del joc i l’experimentació, que la canalla pugui endinsar-se en les possibilitats expressives de la il·lustració, la narrativa, el periodisme o la poesia. Cada taller compta amb autors que fan de dinamitzadors per tal de fomentar la creativitat i la cooperació entre els participants amb l’objectiu de donar curs a la llibertat creativa individual i col·lectiva.
Il·lustració
Amb materials diversos, els participants d’aquest taller tindran ocasió de jugar amb colors, textures i formes per tal d’il·lustrar allò que veuen o que imaginen. Un seguit de paraules, extretes en part del Diccionari literari del Priorat els serviran com a motor creatiu des del qual explorar, amb dibuixos, el seu món interior.
Narrativa
Del conjunt de conceptes convocats al taller en forma de targes i d’objectes reals, els participants n’hauran de triar tan sols un parell. És per mitjà d’aquests dos elements, d’aquest binomi fantàstic inspirat pels exercicis literaris de Gianni Rodari, que hauran d’elaborar una història. El dinamitzador, amb els seus coneixements i experiència, els ajudarà a concebre i donar forma al relat.
Periodisme
En un suport gran es disposaran cartells amb les preguntes bàsiques que, segons els preceptes clàssics del periodisme, ha de respondre una notícia: qui, què, quan, com, on i per què. Tot seguit, el dinamitzador explicarà com s’escriuen notícies i entrevistes, i animarà els participants a decantar-se per un d’aquests dos gèneres. Amb curiositat i ganes de contar, aconseguiran posar-se en la pell d’un professional de la informació.
Poesia
Un seguit de cartolines retallades amb paraules —algunes provinents del lèxic treballat en el projecte Priorat en Persona— serviran als participants com a font d’inspiració per a la pràctica poètica. N’hauran de seleccionar unes poques i combinar-les per començar a versar. En l’exercici, es familiaritzaran amb ingredients que són recurrents en la poesia, com ara la rima, el ritme o les figures retòriques.